Stalker eller en ny vän?

Jobbar idag med, måste lära mig att tacka nej till extra jobb och kunna vara hemma och bara ta det lugnt. Känner mig lite smått förföljd på jobbet av en liten bananfluga. Den här flugan (antar att det är samma fluga) kommer surrandes varje gång jag jobbar och flyger runt mig eller så ska den sitta på mig, vill den bli klappad eller är den bara ensam och vill ha sällskap? Har påtalat för mina kollegor att det är en fluga i fikarummet men de säger att de aldrig sett någon fluga så jag antar att den här flugan valt ut mig som offer eller vän. Jag tycker väl att det är helt ok att den surrar runt bara den inte försöker sno min mat. Får se hur den här relationen utvecklar sig under dagen. När jag åkte till jobbet imorse var det snöstorm och mina medtrafikanter tog det säkra före det osäkra och låg i 50 km/h på 100 väg så det tog tid att åka till jobbet, hoppas att det är plogat och saltat tills jag ska åka hem ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0