HABANEROS!

Stod i köket och skulle laga lite middag och det skulle bli tacos. Jag tittar i kylskåpet och hittar en föråacning där det står Habaneros på - extra starka och tänker att det kan vara gott att ha i tacofärsen och börjar hacka upp den lilla frukten som ser ut som en mini paprika. När det är färdighackat så tar jag en liten bit Habanero och stoppar i munnen för att smaka och allt blir svart! Det bränner som satan i munnen och jag sköljer med vatten men det hjälper inte och sedan börjar det brinna runt munnen, på läpparna och jag får panik för det går inte över, smärtan är olidlig och jag kastar mig i badkaret och sprutar kallt vatten i ansiktet och då råkar jag peta mig själv i ögat och får Habaneros i ögonen och det svider och jag ser ingenting. Jag blir blind i några minuter! Efter att ha legat i badkaret i en halvtimme i iskallt vatten med ansiktet neråt för det mesta av tiden så kunde jag kravla mig upp och nu mår jag bättre och ska sätta mig att äta. Pröva aldrig Habaneros hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0