Fastighetsgubbarna!

Ringde igår och var arg som fan för att diskmaskinen lagt av och att det inte fanns någon ström till ena kontakten i hallen och när jag ändå var igång så talade jag om hur snuskigt och ostädat det var i lägenheten det var när vi flyttade in och hon jag talade med sa att hon skulle ge mitt nummer till fastighetsskötaren så att han kunde ringa upp. Jag sa då att jag försökt ringa fastighetsgubben men att han bara tryckte på upptaget och att det här var min lediga dag så då ville jag att allt skulle fungera i hemmet. Efter drygt 10 minuter när jag lagt på så ringer en annan fastighetsgubbe upp och frågar om jag är hemma och jag säger ja och han säger att han ska dykaupp om 5 minuter och det gör han och sedan fixar han allt jag ville ha fixat på drygt 15 minuter men diskmaskinen fixade han inte för det var den förra ägarens trodde han. Min styvpappa kommer hit på söndag och ska prova att fixa diskmaskinen och kan han inte det så får de vi hyr av komma och köra bort den. Fick också en ny toasits idag och det var skönt för den gamla var så äcklig. Nu ska jag diska och sedan blir det en stor kopp kaffe och sedan tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0