Vad är obehagligast? Att gå till tandläkaren eller gynekologen?

En gång om året går jag till tandläkaren och det är det värsta jag vet. Jag har adrig haft några hål eller något liknande men jag tycker ändå att det är obehagligt. Man ligger på en brits och en okänd person står och granskar dina tänder och rumstrerar om som om det vore deras egen! Dessutom kan man inte prata och ligger och dreglar.

Att gå till gynekologen är ännu obehagligare. Fick ett brev i början på sommaren där det stod att de skulle göra en gynekologisk cellprovstagning på mig och vettskrämd gick jag dit! Det var en tant och en yngre kvinna som skulle ta prover och kolla så att jag inte hade början till cancer eller liknande i min livmoder. Det var så obehagligt när de höll på där nere och hon som tog provet envisades med att vilja prata hela tiden och jag höll på att blli tokig, det kändes verkligen obehagligt!

Det visade sig sedan att allt var helt normalt och så här i efterhand så ångrar jag att jag gick dit men men det kunde jag inte ha vetat då. Så om jag ska välja det som jag tycker är obehagligast av att gå till tandläkaren eller gå till gynekologen så blir det gynekologen som är det värsta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0