Nationaldagen på fredag!

För några år sedan så gjordes det om så att Sveriges nationaldag blev en röd dag och att man får vara ledig från jobbet den här dagen och meningen med det var väl ändå att man skulle fira dagen då Sverige blev Sverige. JAg vet inte hur jag ska fira den här dagen om jag ens kommer att fira den men sjunga nationalsången kommer jag nog att göra.

När jag var liten och gick i skolan då brukade vi samlas under Sverige flaggan i skolan och sjunga nationalsången men sedan slutade vi med att göra det för det ansågs rasistiskt! Kan ju undra för vilka det? Det gick bara 3 mörka personer i skolan samtidigt som mig, den ena var muslim, den andra var adopterad och den tredje var från Spanien eller något liknande.

Nu på fredag ska jag jag i alla fall sjunga nationalsången och njuta av att det är en röd dag så att man kan få vara hemma och ta det lugnt och umgås med sin familj och sina vänner!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ELLER HUR! de där tjejerna var verkglein bara äckliga!! :S

2008-06-04 @ 08:44:53
URL: http://monatumba.blogg.se/
Postat av: hjördis

Hej och tack för titten hos mig, kul när för mig nya bloggare tittar in hoas mig.... Jag har inget speciellt planerat på Natiaonaldagen, kanske blir det en tur till Älvdalen, hälsa på mina barn och min mor. Jag såg också att det blir lite extra firande där med tal och sång....

Ha en bra dag Kram // Hjördis

2008-06-04 @ 08:56:24
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0